Spänning i vardan

Om jag har väldigt tråkigt och tycker att allt är väldigt trist och känns meningslöst (vilket jag gör väldigt sällan nu för tiden faktiskt) så brukar jag ibland tänka såhär; det här ögonblicket som är nu exakt nu som i nununu, det har aldrig funnits förut. Även om man tycker att man har varit i samma situation förut, så är det inte samma. Just jag, som jag är just nu, har aldrig gjort EXAKT det här som jag gör just nu på precis exakt samma sätt förut. Även om det är och knäppa en knapp i min tröja som jag har knäppt hundra gånger förut, så har jag inte gjort det på exakt precis det här sättet förut med exakt samma känslor och exakt samma tankar. När jag tänker så så känns allt så jävla spännande! Jag vet inte riktigt om jag kan få fram vad det är jag menar i texten, men det känns så spännande med helt att ett ögonblick kanske inte känns så speciellt, men ändå är helt unikt.

Just nu som i nu som i nu har du aldrig gjort det du gör nu förut. ÄNTÄ LÄSKIGT?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0