Naturen

Idag har jag naturfrossat. Bara sugit åt mig en massa sol och grönt och vatten. Vi var på studiebesök i Ekobyn på Orust, Utsikten som den heter. Jag känner mig helt fullproppad av inspiration. Är det inte konstigt att man inte har någon aning om hur man kan bygga ett hus? Borde man inte veta litegrann om den plats där man ska känna sig som tryggast, där man ska sova, äta, umgås, trivas? Det enda jag vet om och bygga hus har jag lärt mig från Sims, och det är skitlätt.

Mitt drömhus ska vara såhär:
Snäckskalsgolv
Glasflaskväggar
Kobajsputs
Grönsaker

Det är så lätt att glömma bort naturen när man bor i en stad. Jag trodde inte att jag skulle göra det, men jag har blivit helt stadifierad av att bo i Göteborg. Jag har satt min fot i en skog en gång sen jag kom hit. Är inte det konstigt? Men jag har svårt att tänka mig att jag kommer bo en stad när jag blir äldre. Eller svårt och tänka mig. Okej, här kommer ett löfte:

Om jag om tio år sitter och facebookar i en liten skitetta i nån svensk skitstad med storstadskomplex, så har ni tillåtelse att släpa ut mig i skogen och binda fast mig i ett träd tills jag tar mitt förnuft till fånga!

Så, då var det lovat. Och som alla vet är internet-löften dom mest heliga av löften.

Klantig i huvet som jag är så glömde jag såklart bort att ta med mig min kamera. Men jag snodde några bilder från deras hemsida (hoppas att dom inte har något emot att jag gör lite reklam för dom) för och visa hur jäkla fantastiskt det är där. Det kommer antagligen också komma upp lite bilder på vår hemsida också, för det finns som tur är några personer i min klass som har lite mer huve med sig än mig.

Ekobyn Utsikten
Den här tomten var till salu om jag minns rätt. Så där kan ni bo om ni vill.

Ekobyn Utsikten
Glasflaskor funkar bra som isolering tydligen. Och ser rätt tufft ut.

Ekobyn Utsikten
Natur - good stuff

Satteh, nu har jag gottat ner mig i hur awesome det är med naturen tillräckligt länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0