Paus

Imorn får jag finbesök, och då kan jag inte sitta här och skriva en massa TRAMS.

Lämnar er med det här tills nästa gång:

När jag senast läste tidningen Kupé (den som brukar vara på tågen ni vet) så stod det att tidningens läsare har ökat.

Men hur vet man det egentligen?

Det är ju en gratis-tidning, så man kan ju inte gå efter hur många som köper den. Och hur vet man hur många av tidningarna som blir lästa, och om en tidning blir läst en gång eller flera?
Går dom efter hur många som trycks upp? Isåfall kan dom ju trycka upp hur jädra många som helst och säga att läsarantalet har ökat med typ 1000% om dom vill, fast den enda extra läsaren dom har är nån kille från Gnarp som bara gjorde korsordet.

HUR VET DOM? VA?

men säg då

Va? Peter? Förklara nu.

Kommentarer
Postat av: Maija

Jag tror dom mäter det genom enkätundersökning. Jag fick en ful penna när jag svarade på deras dumma frågor. Men helt klart relevant fråga, för det var ju inte direkt alla i vagnen som fick svara på enkäten, så hur pass valid den är vette tusan. Hon såg ut att söka efter folk som såg trevliga ut. Synd för henne att jag var på asdåligt humör (men jag svarade sanningsenligt, bara lite vasst).

2011-12-02 @ 15:12:55
URL: http://bidabidii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0