Förlåt o stora skånska gud!

Det här kanske inte är en hemlighet längre, men jag hyser en mycket ohälsosam beundran för Jesper Rönndahl. Man kan säga såhär.

  • OM det hade funnits en docka som man liksom drog upp så att den drog skämt om "rolling scones" på skånska så hade jag köpt den direkt.
  • OM jag hade haft en pojkvän och han hade sagt att han kände sig lite ful någon dag så kanske jag hade svarat "tja, du kunde ju ha lite större underläpp kanske" (det där var alltså ett interskämt från Pang Prego, ett radioprogram som inte ens finns längre. Mycket smal referens med andra ord).
  • OM jag kommer gifta mig någon dag skulle jag kunna tänka mig att ha "Dagens Tips"-melodin som bröllopsmarch.
  • OM jag var tvungen att välja vem som är bäst, Jesper Rönndahl eller typ ett skigulligt barn, som kan en massa roliga trix, som och göra volter och sjunga fräcka visor samtidigt som hen spelade på en brinnande banjo med tårna, och som skulle växa upp till och rädda världen från alla kriser som finns, så skulle jag nog välja Jesper Rönndahl.

Nu vet jag att mitt förra inlägg kanske inte var så himla snällt mot skånska komiker, och att det där kan verka som att jag inte alls tycker om "såna där".

JAG TAR TILLBAKS! JAG ÅNGRAR ALLT! SNÄLLA LÅT MIG FÅ GÅ PÅ RUBY PÅ TORSDAG FAST JAG SA DUMMA SAKER!

Anledningen till att det är så många komiker från Skåne är nog inte alls att dom är ljugare som låter som att dom pratar om roliga saker för att dom har en rolig dialekt. Anledningen är nog att dom.. Jamen... Såhär:

Skåne ligger ju nära Danmark. Och i Danmark dricker dom ju svinmycket alkohol (obs. jag förflyttar nu mina fördomar från skåningarna till danskarna). Och som alla vet så brukar folk som dricker mycket alkohol tycka att dom är väldigt roliga, fast dom för utomstående (skåningarna!) inte är speciellt roliga alls. Skåningarna har då kollat på danskarna och tänk (på skånska) "Naaej, vilken föur jauvlig houmor dom har. Sådar dåulig houmor ska ja aldrig hau!".

Och därför blev skåningar roliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0