Toves frågelåda! - Tove tänker EN GÅNG TILL!

Då var det dags igen. Som ni har längtat! Idag ska...

Tove tänker

... handla om:

DEL 3 - VARFÖR KOMMER SÅ MÅNGA KOMIKER FRÅN SKÅNE?


Från Dalarna kan jag komma på typ EN komiker (Cecilia Forss) och några ofrivilligt roliga personer (Gunde Svan... sen kom jag inte på fler).

Men från Skåne kommer det typ hur många komiker som helst!! Här kommer en lista på komiker från Skåne som jag kommer på bara sådär rakt upp och ner:
  • Jesper Rönndahl
  • Måns Nilsson (Anders och Måns-Måns)
  • Liv Strömqvist
  • Simon Svensson
  • Dom i Hipp Hipp
  • Johan Glans
  • David Batra

... sen kom jag inte på fler just nu. MEN ÄNDÅ! Det är typ 8 stycken som jag kom på på två minuter! Och det finns fler!

 

Men VARFÖR kommer så många komiker från Skåne? Det har jag såklart tänkt på. Och kommit fram till detta:

 

Skånska låter ju för jevla skojigt. Det låter ju som att dom som pratar ser ut ungefär såhär hela tiden:

skåne

Så därför tror man helt enkelt att allt dom säger är lite småskojigt. Så dom bara lurar en och tro att dom är roliga fast dom kanske inte är det! DOM ÄR LJUGARE!


SÅÄRE!

(OBS. detta blogginlägg innehåller fördomar.)


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vem är Cecilia Forss?

2011-11-22 @ 07:50:33
Postat av: Tove

Denna hära: http://www.mondoblog.se/data/filearchive/208592.0x0.jpg :)

2011-11-22 @ 09:04:54
URL: http://beharskadig.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Aldrig sett. Dalarna får sprida sina kändisar bättre!

2011-11-22 @ 13:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0